logo-zentiva

Exerciţii fizice la persoanele sănătoase

Activitatea fizică

Schimbarea stilului de viaţă este una dintre primele recomandări pentru persoanele cu osteoporoză sau osteopenie.

Practicarea activității fizice şi alimentația sănătoasă, precum şi consumul de alimente bogate în calciu trebuie să facă parte din cotidianul acestor
persoane.

Activitatea fizică este fundamentală pentru formarea masei osoase. Deşi nu putem spune care este minimul necesar de exerciţii (în funcţie de condiţia fizică anterioară, de tipul de fibre musculare predominante, de limitarea articulară a indivizilor), ştim faptul că atleţii au mai multă masă osoasă decât persoanele sedentare, iar sportivii care suprasolicită anumite grupe musculare au masa osoasă, corespunzătoare acelor grupe musculare, mai dezvoltată. Este bine de ştiut, de asemenea, că la orice vârstă exerciţiile fizice sunt benefice. Şi cu cât începem mai repede, cu atât mai bine.

Este important să discutaţi cu medicul dumneavoastră despre tipul de activitate care vă este recomandat, astfel încât să urmaţi un plan de activitate fizică medicală care să nu crească riscul de fracturi.

De asemenea, un plan de exerciţii adaptat poate ajuta în procesul de reabilitare şi recuperare după o fractură.

Stabiliţi un program regulat de activitate fizică care vă întăreşte muşchii şi oasele şi evită pierderea de masă osoasă. Exerciţiile fizice cu greutatea propriului corp făcute de cel puţin trei ori pe săptămână sunt cele mai bune pentru prevenirea osteoporozei.15

Cereţi sfatul medicului pentru tipul de activitate fizică.